Happy Thanksgiving Day at Legamar School

Today, Thanksgiving is being celebrated in USA. The National Holiday dates back to 1621 when Pilgrims from England arrived in Plymouth at present-day Massachusetts.

Native Americans welcomed them and taught them how to grow and harvest cereals. In 1863 Abraham Lincoln proclaimed this festivity a National Holiday to be held the fourth Thursday of November.

Our Primary and Secondary kids have been doing several activities related to Thanksgiving with our native assistants Sarah and Deryl. 1st and 2nd graders Primary have made their own Thanksgiving tree where they have written leaves with messages saying what they are thankful for; their friends, families,etc.

FELIZ DÍA DE ACCIÓN DE GRACIAS.

Hoy se celebra el Día de Acción de Gracias en Estados Unidos. Esta fiesta nacional se remonta a 1621 cuando 102 peregrinos parten desde Inglaterra a lo que hoy en día es Massachusetts. Los americanos nativos les recibieron pacíficamente y les enseñaron a cultivar y recolectar cereales. En 1863 Abraham Lincoln declara oficial esta fiesta y se empieza a celebrar en todos los estados el cuarto jueves de noviembre.

En el Colegio nuestros alumnos de Primaria y Secundaria han hecho distintas actividades relacionadas con el tema con nuestra auxiliares de conversación: Daryl y Sarah. Los niños del primer ciclo de Primaria han creado su propio árbol con hojas en las que escriben cosas por las que están agradecidos; sus amigos, sus hogares ,etc.